Meny

BankID på mobil-info

Logg deg inn i nettbanken med mobilen istedenfor kodebrikken. Det er like sikkert å logge inn i nettbanken med BankID på mobil som med vanlig BankID. Du bestiller BankID på mobil i nettbanken din. 

Etter du har logget inn i nettbanken, klikker du på MENY i toppenyen. Klikk deretter på BankID / BankID på mobil (se bilde).

Illustrasjonsbilde: bestilling av BankID på mobil i nettbanken

Ha telefonen fremfor deg med tastelåsen av. Du må IKKE benytte andre funksjoner på telefonen samtidig som du bestiller eller bruker BankID på mobil. Skru av wifi og mobildata under bestilling, da dette kan forstyrre bestillingen. NB: Ikke kast kodebrikken. Dersom du bytter mobiloperatør eller SIM-kort, så trenger du kodebrikken igjen. 

Feilkoder BankID på mobil

Feilkode C161

Enten har du ikke opprettet BankID på mobil, eller du har brukt feil telefonnummer eller fødselsdato ved innlogging.

Feilkode C167

Mobiloperatøren din kan ha sperret din BankID på mobil, dette kan skje om du har endret abonnement eller byttet SIM-kort, for eksempel. Logg inn i nettbanken på annen måte og bestill BankID på mobil på nytt.

Feilkode C176

Din BankID på mobil er blitt sperret. Logg inn i nettbanken på annet vis, og bestill BankID på mobil på nytt.

Feilkode C102 og C202

Det er en feil hos mobiloperatøren. Forsøk igjen senere.

Feilkode C210

Dersom denne feilkoden oppstår, er det en feil som er oppstått der du forsøker å benytte BankID på mobil. Kontakt brukerstedet (for eksempel Sparebanken Sør dersom dette gjaldt nettbankinnlogging) og meld fra om feilkoden, så kan dette bli fikset så raskt som mulig.

Feilkode C307

Din BankID på mobil er blokkert på grunn av feil inntastet PIN-kode. Logg inn i nettbanken på annet vis og bestill BankID på mobil på nytt.

Feilkode C308

Det ble en timeout på grunn av treg responstid. Dette kan skje om det er svake eller ustabile signaler eller om mobiloperatøren har problemer. Forsøk igjen om 5 minutter.

Feilkode 302

Denne feilen oppstår når du har byttet mobilnettverk, for eksempel om du nettopp har vært i utlandet. Restart telefonen og forsøk igjen.

Feilkode C30C

Det er en feil hos din mobiloperatør. Forsøk igjen senere når denne feilen er rettet opp.

Feilkode C30E og C30F

Din bankID på mobil er sperret. Du må logge deg inn i nettbanken og bestille BankID på mobil på nytt.

Feilkode C131 og C325

Denne feilen indikerer at mobiloperatøren har problemer eller at en prosess kjøres på ditt telefonnummer. Restart telefonen og forsøk igjen om 5 minutter.

Feikode sam 1222 eller sam 1220

Feilkoden kommer av du har hatt appen åpen for lenge i bakgrunnen. Du løser dette ved å lukke alle åpne apper og deretter gå inn på mobilbanken en gang til. Hvis dette ikke fungerer må du avinstallere appen og laste den ned på ny.


Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen