Kunden har rett til å be om innsyn i hvilke personopplysninger banken behandler, og har rett til å få en kopi av disse opplysningene. I tillegg har kunden rett til informasjon om hvordan banken behandler kundens personopplysninger.
Opplysninger om kundens produkter, avtaler, kontaktinformasjon og transaksjonshistorikk er tilgjengelige i kundens mobil- og nettbank. Dersom kunden ikke finner relevant informasjon, kan skriftlig forespørsel om innsyn sendes banken. Banken kan be kunden presisere hvilke opplysninger eller behandlingsaktiviteter det ønskes innsyn i. For det tilfelle kunden ikke har mobil- eller nettbank tilgjengelig, eller på annen måte kan lese elektroniske dokumenter, kan banken sende informasjonen på papir.
I visse tilfeller er opplysninger unntak fra retten til innsyn. Dette vil være lovpålagt taushetsplikt eller informasjon banken må holde hemmelig av hensyn til forebygging, etterforskning, avsløring og rettslig forfølgning av straffbare handlinger. Det vil også være et unntak dersom opplysningene bare finnes i dokumenter utarbeidet for den interne saksforberedelse eller er nødvendig for å sikre en forsvarlig saksbehandling.