Meny

Mobile tjenester

Vanlige spørsmål om mobile tjenester

Trenger jeg kodebrikke for å logge inn i mobilbanken?

Nei, du trenger ikke kodebrikken til dette. Etter at du har aktivert mobilbanken logger du inn med en 4-sifret kode eller benytter Touch ID / Fingerprint.

Må jeg ha kodebrikke for å betale en regning i mobilbanken?

Nei, du kan bekrefte betaling i mobilbanken med en 4-sifret kode eller Touch ID / Fingerprint.

Hvordan aktiverer jeg Face ID / Touch ID / Fingerprint i mobilbanken?

For å bruke Touch ID / Touch ID / Fingerprint,  må det være aktivert på selve telefonen. Dersom det er gjort vil du få spørsmål om bruk av Face ID / Touch ID / Fingerprint når du aktiverer mobilbanken første gang.

Slik aktiverer du på Android
Slik aktiverer du på iPad/iPhone

Jeg har glemt innloggingskoden min - hva gjør jeg?

Klikk på Glemt personlig kode og aktiver appen på nytt. Husk at ny aktivering krever at du har BankID på mobil eller har tilgang til kodebrikken din.

Jeg har spørsmål om Vipps - hvor er svarene?

Dersom du lurer på noe om Vipps som privatperson, har Vipps alle svarene på denne siden (åpnes i nytt vindu).

Dersom du lurer på noe om Vipps for din bedrift, gå til våre bedriftssider.


Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen