Meny

Mobile tjenester

Vanlige spørsmål om mobile tjenester

Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?

Du kan bruke mobilbanken fra du er 13 år. For å få mobilbank må du også ha nettbankavtale. Har du nettbankavtale kan du laste ned og aktivere mobilbanken. 

Har du en iOS-telefon, kan du følge denne bruksanvisningen.
Har du en Android-telefon, kan du følge denne bruksanvisningen.

Se video

Hvordan aktiverer jeg Face ID / Touch ID / Fingerprint i mobilbanken?

For å bruke Face ID / Touch ID / Fingerprint,  må det være aktivert på selve telefonen. Dersom det er gjort, vil du få spørsmål om bruk av Face ID / Touch ID / Fingerprint når du aktiverer mobilbanken første gang.

Bruksanvisning til hvordan du aktiverer disse for Android og iOS finner du her under, og video til hvordan du gjør det på iPhone kan du også se.

Slik aktiverer du på Android
Slik aktiverer du på iPad/iPhone

Jeg har glemt innloggingskoden min - hva gjør jeg?

Klikk på Glemt personlig kode og aktiver appen på nytt. Husk at ny aktivering krever at du har BankID på mobil, BankID-app eller har tilgang til kodebrikken din.

Trenger jeg kodebrikke for å logge inn i mobilbanken?

Nei, du trenger ikke kodebrikken til den daglige bruken av mobilbanken. Etter at du har aktivert mobilbanken logger du inn med en 4-sifret kode eller benytter Touch ID / Fingerprint.

Må jeg ha kodebrikke for å betale en regning i mobilbanken?

Nei, du kan bekrefte betaling i mobilbanken med en 4-sifret kode eller Touch ID / Fingerprint.

Så enkelt betaler du regninger i mobilbanken

Les mer om mobilbanken her.

Jeg har spørsmål om Vipps - hvor er svarene?

Dersom du lurer på noe om Vipps som privatperson, har Vipps alle svarene på sin nettside (åpnes i nytt vindu).

Dersom du lurer på noe om Vipps for din bedrift, gå til våre bedriftssider.


Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen