Meny

Vi anbefaler at du oppdaterer til siste versjon av mobilbanken dersom du opplever ustabilitet

Oppdatering av kundeinformasjon for bedrifter, lag og foreninger

Vi har tatt kontakt med deg som er kunde hos oss om å oppdatere noen opplysninger som er påkrevd etter loven. Her får du mer informasjon om hva du må gjøre, og litt om bakgrunnen for disse oppdateringene.

Ordinær kundeerklæring for bedrifter, lag og foreninger

Dersom du har mottatt e-post fra oss om å fylle ut en ordinær kundeerklæring, skal dette gjøres på knappen under. Det er daglig leder eller et styremedlem som må fylle ut skjemaet.

Fyll ut ordinær kundeerklæring her  

Utvidet kundeerklæring for bedrifter

Dersom du har mottatt e-post fra oss om å fylle ut en utvidet kundeerklæring, kan du gjøre dette på lenken du mottok, eller velg korrekt lenke i listen under.

Lag og foreninger som skal levere utvidet kundeerklæringsskjema

Klikk her for å oppdatere informasjonen vi har om dere. Lenken går til et skjema som må fylles ut av laget/foreningen.

Stiftelser som skal levere utvidet kundeerklæringsskjema

Klikk her for å oppdatere informasjonen vi har om dere. Lenken går til et skjema som må fylles ut av stiftelsen.

Andre bedrifter som skal levere utvidet kundeerklæringsskjema

Klikk her for å oppdatere informasjonen vi har om dere. Lenken går til et skjema som må fylles ut av bedriften.

Derfor stiller vi spørsmål til deg

Myndighetene krever at alle norske banker oppdaterer kundeinformasjonen sin, i tillegg til at vi re-legitimerer kundene våre. Det er viktig for oss å beskytte dine økonomiske interesser. Det betyr blant annet å beskytte deg mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet. Å bidra til det er en del av vårt samfunnsansvar.

Dette spør vi om

Spørsmålene vi stiller deg skal sikre at all informasjon vi har om deg er riktig og oppdatert.
Vi spør blant annet om hvordan du skal bruke banken, hvor pengene dine kommer fra, statsborgerskap og fødeland. Disse spørsmålene stiller vi alle våre kunder med jevne mellomrom i løpet av kundeforholdet.

Vi kontakter noen kunder fordi vi trenger å oppdatere informasjon om legitimasjon.

Vi kontakter deg på flere måter

Vi kontakter deg enten via telefon, brev, e-post, SMS eller som en melding i nettbanken/mobilbanken.

Vi behandler naturligvis all informasjon konfidensielt i henhold til bankens taushetsplikt, og informasjonen vil ikke bli brukt til andre formål som for eksempel markedsføring.

Når du svarer på spørsmålene våre, hjelper du oss i dette viktige arbeidet. Vi håper du har forståelse for dette, og at du ønsker å bidra til at vi har riktig informasjon om deg som kunde.

Har du spørsmål, eller er i tvil om det er Sparebanken Sør som har kontaktet deg?
Kontakt oss på e-post, husk å forklare nøyaktig hva saken gjelder:

For privatkunder: aml.pmcrm@sor.no
For bedriftskunder: aml.bmcrm@sor.no

Finanstilsynet

Lenke til Finanstilsynets informasjonsskriv om dette (åpnes i nytt vindu).