Meny

Send eFaktura til bedriftskundene dine

Bedrifter kan oppnå store fordeler ved å sende faktura elektronisk mellom seg. Dersom dere bruker fakturasystem, anbefaler vi dere å kontakte support for fakturasystemet. Be om løsning for å sende elektroniske fakturaer i EHF-format (EHF-fakturaer) til bedriftskundene deres.

Sparebanken Sør tilbyr to forskjellige løsninger for å sende EHF-fakturaer:

Send EHF-faktura - enkel løsning med webfaktura

Webfaktura er en manuell registrering av utgående fakturaer via en egen portalløsning levert av Mastercard Payment Services. Denne løsningen tilfredsstiller krav som stilles av det offentlige, og passer for kunder som har et lavt volum av utgående EHF-fakturaer.

Filbasert eFaktura fra fakturasystemet deres

De fleste fakturasystemer har løsning for å sende elektroniske fakturaer i EHF-format (EHF-fakturaer) til bedriftskunder, og har da nødvendig kobling til et aksesspunkt. Dersom fakturasystemet ikke har eget aksesspunkt, kan vi legge til rette for løsning som leveres av Mastercard Payment Services. Dersom dere har noen spørsmål knyttet til denne løsningen, tar dere kontakt med kundesenter bedrift ved å sende oss en melding fra nettbedrift.

Tips - legg til rette for å motta EHF-fakturaer

Vi anbefaler at dere setter opp en løsning for å motta EHF-fakturaer fra leverandørene deres rett i økonomisystemet. Ta kontakt med support for økonomisystemet for å få dette på plass.

Banken har ikke løsning for å motta EHF-faktuaer til nettbedrift.

Se prisene for løsningen i prislisten for bedrift.