Meny

Jeg sliter med å opprette BankID på mobil, hva kan være galt?

Har du problemer når du vil opprette BankID på mobil kan det være flere feilkilder i telefonen, simkortet eller datamaskinen. Her følger tips som kan være med på å løse problemet ditt:

På telefonen 

  • IKKE benytt telefonen til andre tjenester når du oppretter/bruker BankID på mobil. 
  • Avslutt kjørende apper, restart telefonen, og prøv på nytt.  
  • Skru av 4G, wifi og skjermsparere og ha dette av mens du oppretter BankID på mobil
  • Sett SIM-kortet i en annen telefon og opprett BankID på mobil på denne, før du setter tilbake SIM-kortet.

På datamaskinen

  • Slett/tøm nettleserloggen. 
  • Prøv med en annen nettleser.  
  • Prøv med en annen datamaskin.

SIM-kortet

  • BankID på mobil lagres på SIM-kortet, du trenge derfor unike SIM-kort tilpasset BankID på mobil. Hvorvidt SIM-kortet støtter BankID på mobil vil det bli opplyst om ved opprettelse av BankID på mobil.

Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen