Feilkoder knyttet til BankID på mobil
Se alle tema-
Oppdatert informasjon på bankid.no/status
Du kan sjekke om BankID har midlertidige feil på bankid.no/status (lenken åpnes i nytt vindu).
-
Feilkode C161
Enten har du ikke opprettet BankID på mobil, eller du har brukt feil telefonnummer eller fødselsdato ved innlogging.
-
Feilkode C324
Feilkode C324 er en feil som vanligvis ligger hos mobiloperatøren. Vi anbefaler at du forsøker igjen litt senere.
-
Feilkode C167
Mobiloperatøren din kan ha sperret din BankID på mobil. Dette kan skje om du har endret abonnement eller byttet SIM-kort, for eksempel.
BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.
-
Feilkode C176
Din BankID på mobil er blitt sperret.
BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.
-
Feilkode C102 og C202
Det er en feil hos mobiloperatøren. Forsøk igjen senere.
-
Feilkode C210
Dersom denne feilkoden oppstår, er det en feil som er oppstått der du forsøker å benytte BankID på mobil. Kontakt brukerstedet (for eksempel Sparebanken Sør dersom dette gjaldt nettbankinnlogging) og meld fra om feilkoden, så kan dette bli fikset så raskt som mulig.
-
Feilkode C106
På grunn av en ny funksjon hos Telenor (tale over wifi) feiler BankID på mobil ved betalingsbekreftelse for noen kunder. Bruk kodebrikke eller BankID-appen for bekreftelse på betaling inntil videre.
-
Feilkode C307
Din BankID på mobil er blokkert på grunn av feil inntastet PIN-kode.
BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.
-
Feilkode C308
Det ble en timeout på grunn av treg responstid. Dette kan skje om det er svake eller ustabile signaler eller om mobiloperatøren har problemer. Forsøk igjen om 5 minutter.
-
Feilkode 302
Denne feilen oppstår når du har byttet mobilnettverk, for eksempel om du nettopp har vært i utlandet. Restart telefonen og forsøk igjen.
-
Feilkode C30B
Dersom du får feilkoden C30B, betyr det at noe tok for lang tid. Vennligst forsøk igjen.
-
Feilkode C30C
Det er en feil hos din mobiloperatør. Forsøk igjen senere når denne feilen er rettet opp.
-
Feilkode C30E og C30F
Din bankID på mobil er sperret.
BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.
-
Feilkode C131 og C325
Denne feilen indikerer at mobiloperatøren har problemer eller at en prosess kjøres på ditt telefonnummer. Restart telefonen og forsøk igjen om 5 minutter.
-
Feikode sam 1222 eller sam 1220
Feilkoden kommer av du har hatt appen åpen for lenge i bakgrunnen. Du løser dette ved å lukke alle åpne apper og deretter gå inn på mobilbanken en gang til. Hvis dette ikke fungerer må du avinstallere appen og laste den ned på ny.