Meny

Send EHF-faktura til bedriftskundene dine

Elektronisk faktura til bedrifter kalles EHF, og er en sikker og kostnadseffektiv måte å fakturere på.

Slik fungerer det

En EHF sendes rett inn i mottakers regnskapssystem, slik at den enkelt kan bokføres og utbetales.  
 
De fleste regnskapssystemer av nyere dato har mulighet for å sende EHF uten at du behøver å inngå en avtale med banken. Dette kan du undersøke med din programvareleverandør eller regnskapsfører. 

Ta kontakt ved behov

Har du et regnskapssystem som krever en egen avtale med banken, en såkalt aksesspunktavtale, kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.  

Bruker du ikke regnskapssystem, men har behov for å sende EHF-faktura?

Vi vet at det finnes ulike fakturaløsninger som kan benyttes dersom dere skal fakturere en bedriftskunde som ønsker tilsendt EHF. Sjekk gjerne hva dere finner ved bruk av en søkemotor på nett.    

Filbasert EHF-faktura fra fakturasystemet deres

De fleste fakturasystemer har løsning for å sende EHF-fakturaer til bedriftskunder, og har da nødvendig kobling til et aksesspunkt. Dersom fakturasystemet ikke har eget aksesspunkt, kan vi legge til rette for løsning som leveres av Mastercard Payment Services. Dersom dere har noen spørsmål knyttet til denne løsningen, tar dere kontakt med kundesenter bedrift ved å sende oss en melding fra nettbedrift.

Se prisene for løsningen i prislisten for bedrift.