Forsikringskunde nummer 100 000!

Mandag ble kunde nummer 100 000 i Frende, feiret i Grimstad.
Mandag ble kunde nummer 100 000 i Frende, feiret i Grimstad.

Frende Skadeforsikring har vokst seg store i løpet av få år.

I dag fikk kunden vår Finn Ljøsne fra Grimstad en ekstra oppmerksomhet, som kunde nummer 100 000 i Frende.

Årlig bytter en halv million nordmenn forsikringsforbindelse. Finn Ljøsne i Grimstad la vekt på anbefalinger fra sin personlige rådgiver i Sparebanken Sør da han tok valget.

- Vi bygger hus, og er opptatt av at vi har forsikring på det vi fører opp, sier Finn Ljøsne. Han har bedt rådgiver Anne Efjestad sørge for at de er riktig forsikret underveis i byggeprosessen.

Enkelt å bytte

- Og så er det jo så greit å skifte forsikring nå. Når som helst, med en måneds varsel, sier Ljøsne, som er bedriftsleder i Kristiansand.

Ifølge Norsk Finansbarometer oppgir 52 prosent av de spurte at det er enkelt å bytte selskap, mens bare 13 prosent synes det er vanskelig. Undersøkelsen er gjennomført for Finans Norge.

Ljøsne liker at han fikk ordnet alt via banken.

- Mange her i området har kun telefonkontakt med forsikringsselskapet sitt. Jeg stoler på bankrådgiveren, og liker den personlige kontakten, sier Finn Ljøsne.

Finn Ljøsne fra Grimstad ble kunde nummer 100 000 i Frende. Mandag fikk han både kake og et gavekort på 5000 kroner.

100 000 kunder

- Det var ekstra gøy at det var en av våre kunder som ble nummer 100 000, sier Gro Lunde, som er banksjef i Sparebanken Sør.

Ljøsne fikk både kake og et gavekort på 5000 kroner i Grimstad, som "premie" for sitt forsikringsbytte.

Sparebanken Sør er medeier Frende, forsikringsselskapet med sterkest vekst i landet de to siste årene.

- Gjennom 15 eierbanker er Frende representert med lokalkjente rådgivere. For kunden er det enkelt og effektivt å håndtere bank og forsikring på ett sted, sier Lunde. Så viser da også beregninger at kundene blir betydelig lenger i Frende, enn hva som er snittet ellers i bransjen.

- Det forstår vi godt. Frende er jo stadig best i test, både på kundetilfredshet, skadeoppgjør og forsikringsproduktene, i tillegg spiller det kanskje inn at selskapet gir lojalitetsbonus, sier banksjefen.

Vil du bestille forsikring?
Du kan enkelt bestille dem selv på nett, eller få hjelp av en rådgiver

Blogg:
Ikke bare bank