Ny mobil eller nytt SIM-kort?

  •  

Dersom du bytter mobil eller SIM-kort, er det ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil på nytt. Vi anbefaler BankID-appen. 

Fra første september 2022 er det ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil. Dersom du bytter mobil eller SIM-kort, kan du dermed ikke lenger bruke BankID på mobil.

Du må da logge inn med kodebrikke - eller bruke BankID-app istedenfor. Med BankID-appen kan du fortsette å logge inn med mobilen. For å aktivere den, må du ha en aktiv BankID-avtale og huske passordet ditt. Les mer om hvordan du aktiverer BankID-appen her.

Om du har problemer med aktivering av BankID-appen, og du ikke finner svar på siden vår, kan du ta kontakt med kundesenteret på 38 10 92 00, så hjelper vi deg.

Legg kodebrikken sammen med passet ditt, så vet du alltid hvor den er når du trenger den. 

Av: Janicke Altenborg Leder digitalt salg
Blogg:
Ikke bare bank