Glemt BankID-passord?

  •  

Når du logger inn i nettbanken, kan du velge Glemt passord-funksjonen og få nytt tilsendt på sms eller e-post. Dette kan du gjøre selv.

Med så mange passord vi må huske, er det lett å glemme de vi ikke bruker ofte. Glemt BankID-passord er et gjentagende spørsmål våre kunder trenger hjelp til. Slik får du nytt passord. 

I innloggingvinduet for BankID har du en lenke som heter "Glemt BankID passord". Her kan du nullstille passord og få åpnet en eventuell blokkering av din BankID. Trenger du mer veiledning, les mer om glemt passord her.

Dersom du ikke kommer igjennom denne løypa kan du ta kontakt med kundesenteret på telefon 38 10 92 00, så hjelper vi deg. Vi har åpent alle hverdager 08-20. Vi kan ikke hjelpe deg med dette via Messenger eller e-post, da dette ikke er sikkert nok.

PS: Husk også at det er lurt å legge kodebrikken et sikkert sted, for eksempel der du har andre verdisaker. Du trenger brikken dersom du må laste ned BankID på mobil på nytt, ved skifte av mobil eller SIM-kort og liknende. Vi anbefaler også at du bruker BankID-appen, denne kan brukes istedenfor kodebrikke ved BankID-pålogging.

Her kan du lese mer om BankID-appen.

Av: Janicke Altenborg Leder digitalt salg
Blogg:
Ikke bare bank