Glemt BankID-passord?

  •  

Med så mange passord vi må huske, er det lett å glemme de vi ikke bruker ofte. Glemt BankID-passord er et gjentagende spørsmål våre kunder trenger hjelp til. Slik får du nytt passord. 

I innloggingvinduet for BankID har du en lenke som heter "Glemt BankID passord". Her kan du nullstille passord og få åpnet en eventuell blokkering av din BankID. Du gjør dette ved hjelp av BankID på mobil, eller kontrollspørsmål.

Dersom du ikke kommer igjennom denne løypa kan du ta kontakt med kundesenteret på telefon 38 10 92 00, så hjelper vi deg. Vi har åpent alle hverdager 08-20. Vi kan ikke hjelpe deg med dette via Messenger, da kanalen ikke er sikker nok.

PS: Husk også at det er lurt å legge kodebrikken et sikkert sted, for eksempel der du har pass eller liknende. Du trenger brikken dersom du må laste ned BankID på mobil på nytt, ved skifte av mobil eller SIM-kort og liknende.

Her kan du lese mer om BankID på mobil.

Av: Janicke Altenborg Innholdsprodusent | Ansvarlig sosiale medier
Blogg:
Ikke bare bank