– Fantastisk kundeservice i Sparebanken Sør

  •  

Hege Beate Simonstad skryter av den gode oppfølgingen og servicen hun opplever i Sparebanken Sør.

Selv om de fleste banktjenester nå kan fikses digitalt, så er det godt med tilgjengelig kundeservice hvis det oppstår problemer. Hege Beate Simonstad fikk erfare dette da tenåringssønnen hennes skulle få BankID for første gang.

Å skaffe seg BankID er helt nødvendig i dagens samfunn, men det kan oppleves som en komplisert prosess.

– Vi prøvde å fikse det selv, men det klusset seg til. Passord som forsvinner og så videre, du vet hvordan det er, sier Hege Beate Simonstad og ler.

Sammen med sin sønn på 16 år fikk hun erfare at Sparebanken Sørs kundesenter kan være til god hjelp. De ringte da de sto fast, og fikk hjelp av Henriette Alise Olsen.

– Vi ble guidet gjennom hele prosessen. Etter å ha knotet på egenhånd, så var vi litt frustrerte. Derfor var det godt at hun forsto oss. Hun sa: – Jeg legger ikke på før vi har løst dette, forteller Hege Beate.

– Hvorfor bytte bank når det fungerer så fint?

Hege Beate har vært kunde i Sparebanken Sør så lenge hun kan huske. Hun har fått med seg både samboer, barn og bedriften sin inn i banken.

– Jeg er ikke så glad i å bytte bank, og når det fungerer så godt, så er det heller ikke nødvendig. Å være kunde i Sparebanken Sør er trygt og godt, forteller Hege Beate.

Hun har en egen kunderådgiver som privatkunde, og en annen som bedriftskunde, siden de er eksperter på hvert sitt felt.

– Vi får alltid den hjelpen vi trenger, og jeg setter pris på at de er så tilgjengelige, sier hun.

Her kan du booke et online møte med rådgiveren din.

Døgnåpent kundesenter

I tillegg til personlige rådgivere, så er kundesenteret alltid åpent.

– Jeg visste faktisk ikke at det var døgnåpent, men det er jo fantastisk, sier Hege Beate.

Henriette Alise Olsen, som tok imot telefonen fra Hege Beate, er glad for å høre om hennes opplevelse.

– Vi jobber hver dag for at kundene våre skal føle seg ivaretatt. Målet vårt er at de skal få god hjelp første gang de ringer. Noen temaer, som for eksempel BankID, kan være litt komplisert. Derfor er det viktig for oss at kundene kan være trygge på at de får hjelp, og at vi guider dem gjennom hele prosessen hvis de har behov for det.

Hun forteller videre at flere kunder uttrykker at de ikke ønsker å være til bry, og at de tenker at kundesenteret ikke har tid til dem.

– Det stemmer heldigvis ikke. Dette er jobben vår, og vi hjelper mer enn gjerne! Vi setter av den tiden som trengs for å komme i mål, sier hun.

Her kan du booke et online møte med rådgiveren din.

Av: Siril Reyes Aartun Leder marked og kommunikasjon
Blogg:
Ikke bare bank