Meny

Nytt i mobilbanken

Vi oppdaterer stadig mobilbanken vår, og dersom du lurer på hva de nye funksjonene er i mobilbanken, kan du få en liten oversikt her. Vi legger inn nye endringer etter hvert som mobilbanken oppdateres.

Nye tjenester og funksjoner i mobilbanken

Høsten 2023

Mobilbank-appen er nå tilgjengelig med engelsk språk. Alle kunder som har satt engelsk som foretrukket språk på sin mobiltelefon, vil automatisk få engelsk språk i appen. You are welcome!

Våren 2023

Nå er det mulig å se saldo og siste fire transaksjoner på utvalgt konto på førstesiden i mobilbanken. På den måten får du raskt og enkelt oversikten når du har logget inn. Det er mulig å slå av funksjonen "fremhevet konto" under innstillinger dersom du ikke vil se dette.  

Vinteren 2023

Nå kan du se en oversikt over abonnement og gjentagende kortkjøp som er registrert av systemet. Du kan se hvilket kort som brukes hos forskjellige forhandlere, og du kan se hvor ofte transaksjoner er gjort. Dette kan gi deg en fin oversikt over hva du regelmessig bruker penger på - kanskje du vil rydde litt i abonnementene dine?

Tjenesten er under utvikling, og det er ikke sikkert du ser alt du forventer på listen. Avslutning av abonnementer må du ta direkte med brukerstedet.

Høsten 2022

Nå kan du bruke mobilbanken til å logge inn i nettbanken. Appen må være installert og aktivert for å kunne brukes til å logge inn, og vi anbefaler at du har tillatt varslinger/pushmeldinger fra mobilbanken. Dersom du ikke mottar varsling på mobilen som forventet, åpne mobilbanken for å fullføre autentiseringen. Logg inn, åpne menyen og gå til "Flere tjenester". Velg "Autentiseringer". Dette kan være en fin løsning å bruke dersom du skulle oppleve problemer med bruk av BankID eller kodebrikke.

Med lansering av mobilbank ung har vi nå endelig åpnet mobilbanken for våre yngste kunder! Her har vi samlet tjenestene dere selv har fortalt oss at dere ønsker. Enten du er 11, 16 eller 35 år, så vil du laste ned den samme appen på mobilen. Vi tar oss av å tilpasse informasjon og tjenester som er relevant for akkurat deg!

Samtidig har vi pusset opp tre funksjonaliteter for å gi deg en bedre brukeropplevelse i mobilbanken:

  • Menyen er gjort mer mobilvennlig slik du enklere kan navigere enklere til de tjenestene du skal bruke.
  • Saldowidget for iPhone er oppgradert slik den kan legges på hjem-skjermen din.
  • Kortoversikten er blitt splitter ny med fremheving av funksjonalitetene som er mest brukt av dere kunder.

Våren 2022

Utseendet til mobilbanken er modernisert for å gi deg som kunde en bedre opplevelse. Arbeidet med universell utforming innebærer bedre kontraster på tekst og bakgrunn, tydeligere bruk av symboler og automatisk justering av tekststørrelse som følger innstillingene dine på telefonen.

Det er blitt enklere å opprette konto til egne barn når funksjonen «Bli kunde barn» nå er gjort tilgjengelig i mobil- og nettbank. Kunder oppretter barnets første konto når de ønsker det, og signerer med BankID. Når begge foreldre har signert, er kontoen tilgjengelig på øyeblikket.

Høsten 2021

Regningsskanner i mobilbanken gjør det raskere og enklere å betale regninger. Du kan ta bilde av en faktura, importere et bilde fra bildebiblioteket ditt eller eksportere en faktura rett fra e-posten din. Hvorfor bruke tid på å taste selv når det kan gjøres med et knips! :)

Med jevne mellomrom vil kundene våre bli bedt om å oppdatere legitimasjonen som er registrert i banken. BankID identitetssjekk i mobilbanken gjør dette til en oppgave som er løst i løpet av få minutter. Og det kan løses fra egen stue. En stor forenkling for deg, løst på en sikker og god måte.

Våren 2021

Med funksjonen Innbetale nå, kan du betale inn på kredittkortkontoen og få pengene tilgjengelig umiddelbart. Dermed kan du raskt få dekning på kredittkortet ditt igjen dersom du skal handle mer. Du finner Innbetale nå som valg når du er inne på kredittkortet ditt eller kredittkortkontoen din i mobilbanken.

Du kan nå sjekke pris på og kjøpe forsikringer i mobilbanken, samt at du finner lenke til å melde skade hos Frende der. Du finner det under Dine forsikringer i menyen. 

Høsten 2020

Nå kan du også se lån fra Brage Finans i mobilbanken og nettbanken vår. Dette håper vi gjør det enkelt og oversiktlig for deg. 

I mobilbanken og nettbanken vår kan du nå se og betale fra konto i Danske Bank, Storebrand og Eika.

Våren 2020

Det er mulig med pushvarslinger fra mobilbanken på eFaktura. Dersom du tillater varslinger, vil eFaktura-pushvarslinger sendes ut. Gå inn i telefon-innstillingene for å endre på tillatelser til pushvarslinger.

Du kan nå se forsikringene dine hos Frende i mobil- og nettbanken. Du finner det under Dine forsikringer i menyen.

Nå kan du selv avslutte brukskonto eller sparekonto du ikke bruker i mobil- og nettbanken. Når du avslutter kontoen, må du oppgi en oppgjørskonto (gyldig norsk kontonummer).  

Høsten 2019

Du kan nå se kontoer og betale fra de fleste andre norske banker i vår mobilbank og nettbank. Når du klikker betal og skal bekrefte betaling, blir du automatisk sendt videre til identifisering i den andre banken med BankID eller BankID på mobil. Du kan også bruke fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning som bekreftelse dersom den andre banken har åpnet for det.

April 2019

Du kan nå eksportere mottakerlisten din.

November 2018

Du har nå snarveier i bunnen av mobilbanken. Du kan endre rekkefølge og bytte dem ut med andre om du ønsker. 

Du kan nå sende vedlegg med melding til banken fra mobilbanken. Du kan enten legge til en fil du har, eller ta et bilde.

Siste bevegelser endres til Inn og ut av konto.

Oktober 2018

Menyen er nå utvidet og det er mulig å betale til utlandet, se kontoutskrifter og administrere avtalegiro og eFakturaavtaler i mobilbanken.

Boligspar-kontoen viser nå både disponibel saldo og bokført saldo, akkurat som BSU-kontoen.

Det er nå mulig å overføre penger selv fra en BSU-konto, det gjelder penger du har satt inn samme året, samt ev. renter som er kapitalisert på BSU-kontoen etter du er fylt 34 år.

Forfallsmappen er nå oppdatert med total summering på betalinger til forfall.

September 2018 

Alle kunder må svare på samtykkeerklæringen i både mobilbank og nettbank. 
Du kan endre på samtykkevalgene dine, velg Flere tjenester / Innstillinger / Samtykke. Husk å lagre endringene.

Juni 2018

Nå kan du søke om kredittkort i mobilbanken.

Du kan bestille kort til disponent i mobilbanken, du finner valget under Kort i menyen. Velg konto og så velger du disponenten som korteier.

April 2018

  • Kontoadministrasjon i mobilbanken
  • Mulighet for å sortere kontolisten som man selv ønsker - Innstillinger / Endre kontovisning (drag-n-drop)
  • Mulighet for å skjule kontoer i mobilbankens kontoliste (de vil fortsatt være synlig i nettbanken)
  • Mulighet for å lage egen navn på konto (endres også i nettbanken)

November 2017

Menyen er utvidet med flere tjenester. Du kan nå gå til fond og aksjesparingen din i den nye fondsløsningen hos Norne, forsikringene dine hos Frende, du kan bestille nytt kort, betale inn på kredittkortet, søke om boliglån, billån og båtlån.

Oktober 2017

Når du får meldinger, kommer det en synlig bjelle som viser ubehandlede varslinger om for eksempel stoppede betalinger, betalinger til godkjenning, ubehandlet eFaktura og kundemeldinger.

Du kan overføre penger ved å dra og slippe i appen: Hold fingeren på fra-kontoen og dra den over til til-kontoen. Overføringssiden kommer opp og du legger inn valgt beløp og bekrefter.

Generelt om mobilbanken

Du har tilgang til fondsportalen vår også i mobilbanken. Dermed kan du opprette spareavtale, IPS og aksjesparekonto i mobilbanken. Velg Sparing og forsikring / Fond og aksjer i menyen.

Vi anbefaler at du bruker "Kontakt banken" i mobilbanken, eller kontakter oss via nettbanken, når du skal sende informasjon om konto, personnummer eller kortnummer til oss. Dette er sikker kommunikasjon. Du kan naturligvis også ringe oss.

eFakturaer kommer som et infoskilt når du åpner appen - de forsvinnner etter hvert som du godkjenner dem.

Dersom du klikker på en konto, får du opp funksjonsmeny med valg som overføring til konto eller siste bevegelser.

Du kan opprette nye kontoer i appen, og du kan sortere kontoene dine som du ønsker. Du kan skjule kontoer i listen (de er fremdeles synlige i nettbanken), og du kan lage egne navn på kontoer.

Du kan, etter å ha aktivert appen, nå logge inn med enten Face ID / Touch ID / fingeravtrykk, eller med 4-sifret pinkode - du slipper altså å taste inn brukernavn slik som i forrige app.


Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen