Meny

BankID på mobil - oppgradering

Telenor og øvrige operatører i Telenors nett oppgraderer med jevne mellomrom sikkerheten for BankID på mobil. Oppgraderingen gjøres på grunn av økte sikkerhetskrav, men også fordi den teknologiske utviklingen går raskt og krever at programvare i våre digitale dingser er sikre og oppdaterte til enhver tid. Som en konsekvens av oppgraderingene, må BankID på mobil aktiveres på nytt.

Når du logger inn for å aktivere BankID på mobil på nytt, vil programvaren på SIM-kortet automatisk oppgraderes til siste versjon. Dette kan ta noen minutter, så ha litt tålmodighet når oppgraderingen starter.

Hvordan oppgradere eksisterende SIM-kort?

Du vil få en SMS fra banken din når det er din tur til å oppgradere SIM-kort og aktivere BankID på mobil på nytt.
Slik aktiverer du:

  1. Logg deg inn i nettbanken din med kodebrikken eller BankID-appen.
  2. Gå til "Ditt kundeforhold" og velg "BankID / BankID på mobil".
  3. Under «Tilgjengelig for bestilling» finner du BankID på mobil, trykk på Bestill-knappen.
  4. Når du starter aktiveringen av BankID på mobil vil SIM-kortet oppgraderes automatisk. Denne prosessen kan ta opptil 10 minutter.
  5. Når SIM-kortet er ferdig oppgradert, kan du aktivere BankID på mobil ved å følge instruksjonene på skjermen.
  6. Det var det - du kan igjen bruke BankID på mobil akkurat som før.

Logg inn i nettbanken for å oppgradere

Nytt SIM-kort

Til deg som har fått nytt SIM-kort og melding om å fornye BankID på mobil. Her finner du det du trenger å vite. 

Du må sørge for at du kan logge inn i nettbanken igjen - enten med vanlig BankID med kodebrikke, kodekort eller app og ditt personlige passord, eller annen innloggingsmetode fra banken din.

Deretter kan du aktivere BankID på mobil på nytt. Du vil få en SMS fra banken din når det er din tur til å logge inn i nettbanken og aktivere BankID på mobil på det nye SIM-kortet.

Logg inn i nettbanken for å aktivere

Har du allerede aktivert nytt SIM og er klar for å aktivere BankID på mobil?
Følg stegene under.

  1. Logg inn i nettbanken med BankID og kodebrikke/kodekort/app og personlig passord
  2. Alternativt kan du logge inn med annen innloggingsmetode fra din bank
  3. Aktivér BankID på mobil


Hvis du har spørsmål om oppgradering av BankID, eller trenger mer hjelp, kan du kontakte kundesenteret vårt:

Ring oss på (+47) 38 10 92 00 eller send e-post via skjema.

BankID-app

Nå kan du laste ned en app på mobilen din som erstatter kodebrikken ved pålogging eller signering med BankID.

BankID på mobil

Logg deg inn i nettbanken med mobilen i stedet for kodebrikken. Det er like sikkert å logge inn i nettbanken med BankID på mobil som med vanlig BankID. Du bestiller BankID på mobil i nettbanken din!