Meny

Pågående svindelkampanje mot bankens kunder

Det pågår en svindelkampanje mot Sparebanken Sørs kunder. Vi ber om at du tar kontakt med kundesenteret vårt dersom du blir oppringt av noen som utgir seg for å være fra Sparebanken. 

Åsmund Myklevoll om digital sikkerhet

I dag, tirsdag 23. februar, har vi blitt oppmerksomme på en pågående svindelkampanje mot Sparebankens Sørs kunder.

Det kommer oppringning fra et norsk nummer, hvor en norsk, kvinnelig stemme informerer om at det ringes fra Sparebanken og at kredittkortet er utsatt for misbruk. Kunden bes trykke 1 for å få mer informasjon.

– Hvis du skulle få en slik oppringning ber vi deg kontakte Sparebanken Sørs kundesenter på telefon 38 10 92 00 og gi oss beskjed, slik at vi kan følge opp saken videre, sier Åsmund Myklevoll, ansvarlig for digital sikkerhet.

Han legger til at svindlerne sannsynligvis forsøker å lure til seg sensitiv informasjon, og at det beste er å legge på.

– Dersom du skulle ha tastet 1, så er det ikke farlig, men da vil vi veldig gjerne at du tar kontakt med kundesenteret vårt, sier Myklevoll.