Meny

Kunder som forsøker å logge inn i nettbank, mobilbank og nettbedrift med appleprodukter, kan ha problemer med å logge seg inn. Det kan hjelpe å oppdatere iOS. Beklager ulempen.

 

Endringer fra BankID påvirker betalinger

På grunn av endringer i BankID er det ikke lenger mulig å bekrefte betalinger med BankID på mobil i nettbanken.

Rask løsning: logg inn og bekreft med mobilbanken

Dersom du har mobilbanken vår, kan du imidlertid logge inn og bekrefte betalinger ved hjelp av mobilbanken. Les hvordan du gjør dette her.

Men du kan også betale regninger rett i mobilbanken vår, altså. :)

Dette trengs for å bekrefte med BankID

For å bekrefte betalinger med BankID, trenger du enten kodebrikken din eller BankID-appen. I tillegg trenger du en aktiv BankID-avtale, og BankID-passordet ditt.

Vi anbefaler at du får orden på dette før det blir et problem for deg. Mange som bruker BankID på mobil i det daglige har ikke en aktiv BankID-avtale. Under finner du forskjellige problemstillinger og løsningsforslag til disse.

Slik finner du ut om du har en aktiv BankID-avtale

For deg som ikke lenger har en aktiv BankID-avtale

For deg som har aktiv BankID-avtale, men har glemt passordet

Finner du ikke kodebrikken?

Har du glemt passordet til å logge inn uten BankID?

Forklaring på kodebrikke, BankID, BankID-app og BankID på mobil

Visste du at BankID og BankID på mobil er to forskjellige ting? Mens BankID på mobil er koblet til mobilen din, er vanlig BankID en banklagret avtale. Du finner informasjon om hva du har aktivt i nettbanken – velg BankID i menyen.

Det er mange begreper, og det er fort gjort å bli litt forvirret av de forskjellige påloggingsløsningene og sikkerhetsnivåene. Her er en forklaring på hva de forskjellige innloggingsløsningene er.