Positiv opplevelse med bankbytte

  •  

Simone Håheim og Andreas Frivold fra Arendal har vært storfornøyde med å flytte sine bank- og forsikringstjenester til Sparebanken Sør. Her sammen med barna Scott (3) og Adam (6).

Andreas Frivold og familien valgte å bytte fra en stor forretningsbank til lokale Sparebanken Sør. Det har de ikke angret på. – Jeg setter pris på at banken støtter lokalmiljøet, i tillegg til at vi får god rådgivning, sier han.

Tidligere i år valgte Andreas Frivold å flytte lån, spareavtaler og forsikringer til Sparebanken Sør.

– Vi har hatt en utelukkende positiv opplevelse med å bytte bank. Jeg tenkte at det ville være en slitsom prosess, med alt det medfører av endrede vaner, men jeg har fått god veiledning underveis og mye hjelp til det administrative, sier Andreas.

Lokal tilhørighet og personlig rådgivning

Han bor i Arendal sammen med samboer Simone Håheim og barna Adam (6 år) og Scott (3 år), og er opptatt av å benytte lokale tilbud i størst mulig grad.

– Jeg synes det er viktig å bruke lokale bedrifter, og liker veldig godt at banken støtter lokal idrett, kultur og næringsliv, sier han.

Les om hva Sparebanken Sør støtter i ditt nærmiljø. 

Foto av Andreas, Adam, Simone og Scott

En annen viktig grunn til at de valgte å bytte bank, var den personlige rådgivningen. Andreas kjente sin rådgiver, Espen Aaserud, litt fra før, og det oppleves derfor som ekstra trygt.

– Jeg stoler på at han vil oss det beste og gir råd som passer for oss. Jeg regner med at banken gir meg den informasjonen jeg trenger.

Samlet banktjenestene

Andreas forteller at han synes det er praktisk å samle de fleste bank- og forsikringstjenester ett sted, slik at han har god oversikt i nettbanken. Ved bankbyttet ble lån og spareavtaler flyttet til Sparebanken Sør, og familien fikk veiledning rundt hvilke fond de bør velge til sparing, blant annet til barna. I tillegg fikk de en grundig gjennomgang av sine forsikringer.

– Forsikringer er det siste jeg har lyst til å sette meg ned med. Alle selskapene har forskjellige vilkår, så det nytter ikke bare å se på prisen. I Sparebanken Sør overlot jeg dette til min rådgiver, og jeg fikk tilbakemelding på hvilke forsikringer jeg burde bytte over til Frende gjennom banken, og hvilke jeg burde beholde der jeg var. Det har en stor verdi for meg at jeg kan stole på at rådene jeg får er ærlige, sier Andreas.

– Vi kjenner kundene

Rådgiver Espen Aaserud forteller at han liker å yte god rådgivning og service, og er glad for å høre at Andreas er fornøyd.

Foto av Espen Aaserud, rådgiver i Sparebanken Sør

– Det handler mye om å se etter løsninger og følge opp. Jeg er Andreas sin kontakt i banken, og det er meg han snakker med når han trenger råd om lån, sparing eller forsikring. At alle kundene i Sparebanken Sør har sin egen rådgiver, gjør at de ikke trenger å begynne «på nytt» hver gang de henvender seg. Vi kjenner dem, sier han.

Priseksempel boliglån

Eff. rente 1,99 %, 2 mill., o/25 år, etabl.geb. 3500 kr. Kost. 563 205,- kr. Totalt: 2 563 205 kroner.

Av: Siril Reyes Aartun Sosiale medier-ansvarlig og innholdsprodusent
Blogg:
Ikke bare bank